פרסומאים, תלמדו – ככה עושים את זה

מתוך דף הפייסבוק "כל האבות בישראל מתחילים לכבס"

מתוך דף הפייסבוק "כל האבות בישראל מתחילים לכבס"

כשכתבתי את הרשומה "קחו אחריות – די לתפקידים המגדריים בפרסומות", חלק מהתגובות שקיבלתי, גם מנשים, היו – אתה לא מבין איך הדברים עובדים. האמהות בוחרות את החיתולים, האמהות חברות בקבוצת הווטסאפ של הגן והכיתה, האמהות מתלבטות איזו עוגה להביא ליום המשפחה בווטסאפ. הן חופרות. הגברים לא שם.

אני טענתי כלפי אבוט וכלפי חברת ראובני-פרידן, חברת הפרסום שלהם, שהם יכלו להצליח כל כך הרבה אם היו מצלמים את אותה פרסומת, אבל הפוכה, פרסומת שבה האבות מתייעצים בינהם איזה תמ"ל לתת לתינוקות שלהם, כמו שעשו אנשי כח האבות. במקום זה הם הלכו על הפרסומת הדוחה שבה האב מוצא את עצמו בשיחת האמהות ואומר "בנות, צירפתן אותי בטעות…".

משום מה, אצלי, כשבתחילת השנה נפתחה קבוצה של ההורים של הכיתה, ביקשו אמהות רבות לצרף גם את האבות לקבוצה:

 

unnamed

גברים אחראים על יותר ויותר מטלות בבית והם מעורבים יותר מבעבר בגידול הילדים. זו עובדה.

אז הנה לפניכן/ם – הדוגמה ההפוכה – חברת אריאל. הם ערכו סקר, לפיו האבות לוקחים חלק פעיל יותר ויותר במטלות הבית – החלפת חיתולים, קניית מצרכים ובישול, עדיין מיעוט מהגברים (11%) אחראים על הכביסה בבית. במקום לצאת עם עוד פרסומת דוחה שבה נשים רוקדות סביב מכונות כביסה, או מתפעלות מגבר בחלוק לבן שמלמד אותן איך אבקת הכביסה מנקה את הכתמים מבגדי הילדים, הם הלכו על הכיוון ההפוך – בואו נהפוך את האבות שותפים יותר לכביסה בבית. במקום להגיד – גם ככה האמהות מכבסות אז נפנה את הפרסומת אליהן, הם פועלים ליצירת שינוי חברתי ומגדרי.

 

 

טל ברמן קורא לאבות לקחת אחריות, דווקא לקראת יום המשפחה, ולעשות כביסה בבית. החברה מחלקת קופונים לאבות שיגיעו לרשת הפארם ויקבלו אבקת כביסה חינם. פרסומת טובה, אפקטיבית ולא מעליבה.

שיהיה ברור – אין לי דבר עם אריאל, אין לי מניות שלהם ולא קיבלתי מהם דבר (אני כבלוגר מקפיד לא להענות להצעות שיתוף פעולה של יחצ"נים לכתוב על מוצרים בתמורה למתנות, ובכלל אני מעדיף נוזל כביסה של טייד). הם גם לא פנו אלי ולא ביקשו שאכתוב. סתם נתקלתי בדבר הזה בפייסבוק ולדעתי הוא מקסים. אני, אישית, עשיתי תמיד את הכביסה בבית, גם כשחייתי עם זוגתי, ולא הרגשתי בעיה עם זה, והגיע הזמן שיותר ויותר גברים יהיו מעורבים בכביסה, כמו גם במטלות אחרות בבית.

 

כל הכבוד אריאל, הוכחתם שאפשר גם אחרת.

 

———

כמה הערות בעקבות הערות שקיבלתי: נכון, המצב שאריאל מציגים הוא לכאורה אידיאלי – כאילו שרוב הגברים משתתפים בעבודות הבית, והמצב אינו אידיאלי כלל. אין שוויון בין נשים לגברים בעבודות הבית, זה עדיין נתפס בחברה כמטלות נשיות. בחברה שלנו עדיין אומרים "עוזרים" ולא "שותפים" בעבודות הבית, כי עבודות הבית עדיין נתפסות כתפקיד נשי מסורתי, והגבר רק "עוזר". למרות כל זה, הפרסומת של אריאל היא צעד בכוון הנכון, בעיקר לאור מה שמוצג בפרסומות של סימילאק, קפה טורקי או חומרי ניקוי.

ממליץ לקרוא את הפוסט של שלומית הברון בסלונה – הפסקת פרסומות: אישה, תעשי קפה

 

 

 

 

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה נשים וגברים, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

7 תגובות על פרסומאים, תלמדו – ככה עושים את זה

  1. ditzak2013 הגיב:

    תמיד אמרתי שקיבלת יופי של חינוך…. אוהבתותך מלא… (מתי אתה בא לשים מכונה?)

    Liked by 1 person

  2. motior הגיב:

    נחמד מאוד 🙂
    גילוי נאות: גם אני לא מקבל "מוצרים לסקירה" בבלוג שלי וגם אני מכבס (ולא באריאל…)

    Liked by 1 person

  3. חן הגיב:

    קיבלו ממני לייק…
    למרות שגם אנחנו מכבסים בטייד.

    Liked by 1 person

  4. yara113 הגיב:

    קבל לייק גדול, גם אני לא מסקרת מוצרים. שנים משתמשת בנוזל טייד הוא מעולה. הכרתי אותו בארה"ב ומאז לא מחליפה.

    אהבתי

  5. פינגבאק: על הורות שוויונית ומשה פרץ | אב במשרה מלאה

  6. פינגבאק: שינוי חברתי באמצעות פרסומת לפרוזן | עוכר ישראל

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s