קצפת ודובדבנים

גיל 16, הכל כזה
מין קצפת ודובדבנים
(דני סנדרסון, "תשע בכיכר").

בכל שנה, כשמגיעים לאמצע החופש הגדול, אנחנו מתחילים להתלבט איזו מסיבת יום הולדת לערוך לדר. יום ההולדת שלה חל בשבוע הראשון של ספטמבר, אז צריך להזדרז בתחילת השנה. השנה, לקראת יום הולדת 7, דר התלבטה מאוד ולא הצליחה להחליט איזו מסיבה היא רוצה. בשנה שעברה זה היה קל – הכל היה סביב "פרוזן" אז מסיבת יום ההולדת היתה מסיבה לפי הנושא של פרוזן. השנה זה כבר נהיה מסובך יותר. מצד אחד היא מאוד אוהבת כדורגל וצופה בסדרה "סופר סטרייקה" וקוראת את הספרים של דייויד בקהאם, ומצד שני נושא הנסיכות ודיסני כבר נהיה "של קטנות", אבל עדיין בסתר כולן אוהבות את אנה ואלזה.

בסוף בחרתי עבורה כי היא לא הצליחה להחליט. בחרתי ביום הולדת ספא לחברות מהכתה. ידעתי מראש, כהורה מודע לנושא המגדרי, זה יגרור ביקורת או הרמת גבות. הרי מדובר פה בהנצחת סטריאוטיפ של אידאל יופי, משטור הגוף, הסללה לדוגמנות וכו'. מצד שני, אמרתי לעצמי, דר והחברות שלה בדיוק בגיל שהן רוצות להיות כמו גדולות ומצד שני אוהבות ורוד ונצנצים, איפור ואביזרים. אז ניתן להן להרגיש כמו גדולות, שעושות יום ספא ליום ההולדת וגם מתקשטות. את הנושא המגדרי דר מקבלת מספיק ממני, לפעמים עד שזה כבר מעצבן אותה ("אוף אבא, אתה והמגדר שלך כל הזמן").

האירוע היה מוצלח מאוד, בעיקר הודות לצוות הנהדר שמפעיל את מיני ליידי – נוי, איתי ורז. הן הגיעו כשעה וחצי לפני האירוע והחלו לפרוק ארגזים ומזוודות של ציוד. לא האמנתי כמה הן הביאו.

20150906013316

20150906013317 (1)

יום ההולדת נפתח במריחת קרם פנים, אמבט לרגליים, דמיון מודרך ומסז' לידיים ולרגליים. כל משתתפת קיבלה חלוק. פירות חתוכים חולקו למשתתפות, כיאה לספא שמכבד את עצמו.

20150906013316 (2)

DSC_9933

20150906013201 (1)

DSC_0023

20150906013201 (2)

לאחר מכן הן עברו לשלב האיפור והתאמת האקססוריז והצטלמו.

unnamed

DSC_0095 DSC_0144

unnamed (1)

כל משתתפת קיבלה מגנט למזכרת.

unnamed (2)

החברות היו מוקסמות, האירוע היה מוצלח מאוד, ואני ממליץ מאוד על המפעילות של "מיני ליידי".

אז נכון, הייתם מצפים ממני, כמי שכותב על פמיניזם, מגדר וחינוך שוויוני, לספר על יום הולדת כדורגל או על יום הולדת מכוניות על שלט שערכתי לדר, וכמה ההיפוך המגדרי היה נהדר והתאים לה. העניין הוא שחינוך מגדרי אינו רק היפוך תפקידים ובנות שמתלבשות כמו בנים ובנים שמתחפשים לנסיכות. חינוך מגדרי הוא להיות מודע לדברים, ללמד את הילדים להיות מודעים לדברים כשהם מבצעים את הבחירות שלהם. ילדה בת שבע יכולה להרגיש דוגמנית ליום אחד ולהצטלם עם אקססוריז ואיפור ועדיין להיות מודעת לכך שזו לא חזות הכל ולא יעודה בחיים. חינוך מגדרי אינו למנוע מילדות דברים שנחשבים נשיים קלאסיים.

בימי הולדת, כמו בפורים, אנחנו אוהבים להתחפש ליום אחד למשהו אחר. אם זה נסיכות, כוכבי כדורגל או כבאים, או להתפנק ביום ספא. כאן ניתנה הזדמנות לילדות להרגיש למשך שעתיים כמו נערות בוגרות יותר, להתאפר ולהצטלם, והן מאוד אהבו את זה. לא הרגשתי שיש כאן משטור גוף או קידוש אידאל הרזון. לפעמים בנות שמורחות לק או מתאפרות הן רק בנות שמורחות לק או מתאפרות כי הן רוצות את זה, לא כי החברה גרמה להן לרצות את זה.

דר כבר שלוש שנים מתאמנת בג'ודו ומגיעה להישגים, משחקת במכוניות על שלט ובאמבולנסים ושוטרים, משחקת כדורגל וגם נהנית להתחפש לנסיכה ולמרוח לק ואיפור. הכל בסדר, כל עוד עושים בחירה מודעת.

DSC_6355

unnamed (3)

דר עושה את הבחירות שלה ואני מכבד אותן. אני לא מונע ממנה משהו כי הוא לא "נכון" מגדרית. אני מסביר לה לעיתים את המשמעות של הדברים, מלמד אותה להיות ביקורתית כלפי הדברים שהיא צורכת, אבל כשהיא מבקשת לגו "Friends" ולא לגו משטרה, אני מכבד את הבחירה שלה. אני מציע לה אופציות אחרות, אבל זו הבחירה שלה. נכון שבמקרה יום ההולדת אני בחרתי עבורה, אבל זה רק כי היא לא הצליחה להחליט. אולי בשנה הבאה היא תבחר ביום הולדת כדורגל או סתם בסרט ופיצה עם שתי חברות טובות.

אתר מיני ליידי

עמוד הפייסבוק של מיני לייידי

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה אבהות, המלצות, מגדר, נשים וגברים, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

11 תגובות על קצפת ודובדבנים

  1. יעל הגיב:

    יישר כוח
    צודק במאה אחוז
    לא ניתן היה לנסח זאת טוב יותר
    ואני כותבת זאת כאם לשתי בנות (וגם שני בנים)
    שעובדת בתפקיד מאוד בכיר בחברה בינלאומית, נמצאת רוב זמני (כולל כעת) בנסיעות עבודה בחול ועם זאת שמחה ללבוש ורוד לפרקים 🙂

    Liked by 1 person

  2. ethy ab הגיב:

    דר הרוויחה אחלה של אבא 🙂
    רעיון נפלא למסיבת יום הולדת. אצלינו הייתה שתייה ,ביגעלך, ובמקרה הטוב עוגה:) הימים השתנו. הכי חשוב שהבחירה שלה. ובאמת שזה נראה מדליק והילדה יפהפייה.
    אישית לא הייתי מעלה יותר תמונות לאינטרנט בגלל כל מיני…………….היום זה הפך למכה חברתית.
    מזל טוב למקסימה.
    ושתהיה שנה טובה יותר.

    אהבתי

  3. ענת איתן הגיב:

    הפוסט הזה נקרא קצת כמו התנצלות או שסתם נדמה לי?.,
    לפעמים יומולדת הוא יומולדת פשיטא וספא ונצנצים גם הם לא טומנים בחובם הררים של פילוסופיה מנומקת.
    אין לי בנות , לצערי , אבל לו היו לי הייתי עפה על יומולדת כזה 😉

    אהבתי

  4. רקפת הגיב:

    אני מסכימה איתך.
    אחרי הרבה מאבק פנימי לגבי הרצון של הילדה (הת חמש כיום) ללבוש שמלות וצבע ורוד, הבנתי שהכי חשוב הוא להעביר לילדה את המסר שהבחירות שלה בעלות חשיבות. שאין דברים "גבוהים יותר" מהבחירות האישיות שלה (גם ככה החברה מעבירה לנשים את המסר שיש להן מחויבות לחברה – להיות "צנועות", להביא ילדים- וזה חשוב יותר ממה שהן רוצות בעצמן). אני לא רוצה שהיא תפקפק בעצמה. אחרי שננטע בה את הביטחון העצמי שמה שהיא עושה – לא משנה מה – הוא בסדר, יהיה לה קל יותר (אני מקווה) לבחור בחירות פחות מקובלות חברתית.

    אהבתי

  5. מורן הגיב:

    נכון, וכתוב מצויין כרגיל. אבל פרוזן זה בכלל לא רק של קטנות😉

    אהבתי

  6. motior הגיב:

    מזל טוב ויופי שהם נהנו
    אבל אני חושב שספא ואיפור לא מתאימים לגיל שבע, בלי קשר למגדר… אולי אני סתם שמרן

    אהבתי

  7. תמי ס הגיב:

    .נהדר. ואתה נהדר שאתה מאפשר לה ליהנות מכל העולמות.
    אתה רוצה לגדל ילדה שתהפוך לאשה פמיניסטית, מודעת לעצמה-לכוחה- לכמה שהיא שווה.
    פמיניזם זה לא רק לעשות מה שגברים עושים , לשרוף חזיות ולהיות אנטי דברים נשיים.
    פמיניזם זה החופש לבחור וליהנות מהכל. ולדעת שאת יכולה לעשות הכל.

    אהבתי

  8. rina הגיב:

    אני מאוד אוהבת את הבלוג שלך ואתה באמת אדם ואבא נהדר
    אבל אתה יכול להסביר יותר למה בחרת כזה דבר בשבילה?
    מילא אם היא הייתה מבקשת ואתה הסכמת
    אבל למה לבחור כזו מסיבת יומולדת לילדה בת 7?
    והנה בלוג בעניין:
    https://funifi.com/blog/a-spa-party/

    אהבתי

  9. סיגל הגיב:

    נהניתי לקרוא את מה שכתבת ואני מאוד מסכימה! להיות פמיניסטית ואשה חזקה אומר שצריך להינות משני העולמות ולא להיות אנטי לכל מה שנשי בשם הפמיניזם.
    צוות מיני ליידי היו גם ביום ההולדת של הבת שלי, וזו הייתה חוויה חלומית. צוות מקצועי, צעיר, מלא בחדשנות ואהבה. חשיבה עד הפרט הקטן ביותר. האיפור התאים לילדות בגיל 8 ומהות היום הולדת הייתה הנאה של ילדות ולא שום החפצה נשית, להפך, לחגוג את זה שהן קטנות ויכולות להנות מכל השפע שהם הציעו ביום ההולדת. הבת שלי והמוזמנות היום בעננים.
    הייתי בהמון ימי הולדת ספא אחרים ובאמת שפשוט אין מה להשוות.
    בסופו של דבר, מה שחשוב הוא ההנאה של ילדת יום ההולדת והמוזמנות. ונראה שדר נהנתה מאוד! אני שמחתי לקרוא את הדעה שלך, מחכה לראות מה תבחר לה בשנה הבאה 🙂

    אהבתי

  10. ליאת הגיב:

    בסך הכל, למרות כל ההצדקות וההסברים, זה די דוחה. גם אם דר לא ניזוקה מזה – המסר בעייתי מאוד לילדות האחרות.

    אהבתי

  11. פינגבאק: לבנים סגולות, איקאה ומברגות | אב במשרה מלאה

כתיבת תגובה