ילדה בת שש אינה אובייקט מיני

חצאית. לא אובייקט מיני

לפני שבוע דר בחרה את החצאית הזו ללבוש לבית הספר ביום שישי. כשהיא חזרה מבית הספר היא סיפרה לי שהמורה שלה אמרה לה שהחצאית קצרה מדי והיא מבקשת לא להגיע איתה לבית הספר.

לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. הארץ סוערת בעקבות ״מחאת המכנסיים הקצרים״, שבמסגרתה מוחות תלמידות מבתי ספר בכל הארץ על הסטנדרט הכפול המוחל כלפיהם לעומת תלמידים בנים, שלהן מודדים את אורך המכנסיים, ואילו לבנים נותנים להכנס לבית הספר במכנסיים קצרים. הנימוקים נגד המכנסיים הקצרים מתמצים בכך שזה מגרה את הצוות החינוכי והבנים, וכאן מודיעים לילדה בת שש שהיא לבושה בחצאית קצרה מדי? נפלנו על השכל? זו ילדה בת שש.

מודה, גם אני עבדתי כמורה וכמחנך בבית ספר עד לפני כעשור וגם אני הערתי לתלמידות ולתלמידים על לבוש (אצלנו זה היה איסור על גופיות ספגטי, עוד לפני התלבושת האחידה, וכפכפי אצבע). גם אני ביקשתי מתלמידות להתלבש בצורה מכובדת ״כי פה זה לא חוף הים״. מעולם לא טענתי שהלבוש שלהן מגרה את הצוות החינוכי, מקסימום שהוא לא מכובד. היום אני מבין כמה מגוחך זה היה.

תלמידות מתקוממות כנגד הסטנדרט הכפול, שבנים יכולים להגיע במכנסיים קצרים, להוריד חולצה כשהם מזיעים לאחר שיעור ספורט, וזה נחשב לגיטימי ומקובל, והן נאלצות לסבול מהחום במכנסיים ארוכים כי מתייחסים אליהן כאובייקט מיני, שאותו צריך להסתיר.

מה אנחנו כחברה אומרים לנערות האמיצות האלה? שהן צריכות לשמור על עצמן, שכל גבר שסובב אותן רואה בהן אובייקט מיני ולכן לא צריך לעורר אותו? מה אומרים לילדה בת שש? שהחצאית שהיא הלכה איתה לגן החובה לפני שנה היתה בסדר, אבל עכשיו היא בכיתה א׳, וכבר צריכה לשמור על עצמה מפני הבנים? ילדה בת שש אינה אובייקט מיני.

מיותר לציין כי המכנסונים המגרים האלה נחשבו פעם לבגדי ההתעמלות המקובלים, כפי שניתן לראות בתמונות רבות, לא מלפני המון זמן. אז מה השתנה? הגברים לא יכולים לשלוט בעצמם יותר? אולי נלמד אותם לא לאנוס?

לכל מי שטוען שזה לא קשור למיניות אלא לכיבוד המוסד החינוכי אומר, שכל עוד הסטנדרט לא נאכף על הבנים בצורה שווה כמו שהוא נאכף על הבנות, הטיעון הזה לא מחזיק מים.

מערכת החינוך איבדה כיוון. הגיע הזמן שיתעסקו בדברים החשובים ויניחו לתלמידות. שישקיעו את האנרגיה בשיעורי חינוך מיגדרי, זה יהיה קצת יותר יעיל במניעת תקיפות מיניות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה ביקורת חברתית, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

20 תגובות על ילדה בת שש אינה אובייקט מיני

  1. Irid Gluzman הגיב:

    אני מסכימה עם מחאת הבנות מאה אחוז. מה שאני לא מבינה, למה אין מחאת בנים? למה לא קמים הבנים ואומרים: מה עשיתם את כולנו אנסים בפוטנציה. אנחנו כאלו חלושים שברגע שראינו ירך של חברה לכיתה אנחנו לא יכולים לשלוט ביצריים ולהתרכז בחשוב. אני מגדלת בן 17 אם כול מה שכרוך בלהיות נער בן 17, ויודעת מנסיון שגם אם מגיעה מישהי לכיתה במכנסיים קצרים הבן שלי ימשיך לשלוט בעצמו, ואפילו יצליח להקשיב לנאמר בכיתה.

    Liked by 1 person

  2. ethy ab הגיב:

    הבנות צודקות במליון אחוז, תלבושת אחידה הייתה פותרת לכולם את הבעיה. והיום ילדות בנות 6 וגם 4 הן אובייקט אצל סוטים שמסתובבים ולא מקבלים טיפל. מי שלא רוצה לראות ,שישאר במאה שערים או בגטו בו הוא חי :).
    נמאס מההכתבות של קומץ שחי במאה ה-14. אז הפוריטניות הייתה גדולה עוד יותר:) רק שלא הייתה טלויזיה וסלפי:)

    אהבתי

  3. רועי פ הגיב:

    כן דרור!!!!!! נפלנו חזק על השכל !!!! משהו צריך לבוא עם ה-sledgehammer ולתת איתו מכה חזקה אולי כדי שנתאזן קצת בחזרה.

    אהבתי

  4. מיקה הגיב:

    אבל איך הגבת? דיברת עם המורה?
    אני עוקבת אחרי המחאה הזאת כבר הרבה זמן ולא ראיתי התייחסות להורים. איפה הם בסיפור הזה?

    אהבתי

    • דרור כהנוביץ' הגיב:

      העדפתי לא להגיב. דר גם לא רצתה שאעשה לה בעיות עם המורה.

      אהבתי

      • ברבירב הגיב:

        קל להגיד, אבל בעיניי חבל מאוד שלא דיברת עם המורה. הדרך האפקטיבית ביותר להשפיע על אנשים היא לדבר איתם. לא מעל הראש שלהם דרך פייסבוק, טוויטר ושאר אמצעים שבמובן מסוים הם הרבה יותר נוחים – כי הם עוקפים עימות ישיר.

        אהבתי

      • כנרת הגיב:

        האם יש התייחסות בכללי בית הספר לאורך החצאית?

        אהבתי

  5. רצ101 הגיב:

    מסכים עם כל מילה!
    נ ק ו ד ה !

    אהבתי

  6. BD הגיב:

    חצאית היא לא מכנסיים. בחצאית אם היא משחקת בחצר אפשר לראות תחתונים וזה גם לא תמיד נוח.
    לנושא המכנסיים / האורך – אם היו פונים אלי בנושא היתי מזמנת פגישה עם המורה / מנהלת. זה מקומם ברמות שאין דברים כאלו (ונפתלי בנט שאותו אני מאוד מעריכה – שהצליח להשתחל מהנושא בצורה אלגנטית ביאס אותי)
    אגב – חצאית מהממת. גם לנו יש כזו 🙂

    אהבתי

    • דרור כהנוביץ' הגיב:

      למה ילדה בת שש צריכה להסתיר את התחתונים שלה ולהזהר שלא יראו לה את התחתונים כשהיא משחקת בחצר? היא לא אובייקט מיני וגם לא התחתונים שלה (עם תמונה של אלזה ואנה, כמובן)

      אהבתי

      • BD הגיב:

        ממש לא קשור לאוביקט מיני. גם בשנות ה70,60,50 כשלבשו מכנסיים קצרים לא חשפו תחתונים.
        וגם מבנים כמובן היתי מבקשת שלא יראו לי את התחתונים שלהם. לובשים את זה מתחת לבגדים כי שם זה מקומם 🙂
        אנחנו כרגע בתחתונים עם תותית. אבל יש לנו את כל המוצרים האחרים של פרוזן, אולי נגיע גם לתחתונים בסוף 🙂

        אהבתי

        • מגי הגיב:

          היום מתאמצים להראות מה יש מתחת למכנסיים:חוטיני,בוקסר, וכל מיני אביזרים, טאטו, וסתם חריצי ישבנים בטעם רע. אולי תתפשטו וזהו????

          אהבתי

  7. Neima הגיב:

    קודם כל, זו חוצפה שמורה מעירה הערה כזו. אם יש לביה"ס קוד לבוש וילד צעיר אינו עומד בו – שהמורה תדבר עם ההורים. אם אין קוד לבוש, למורה אין שום זכות לומר דבר.
    גם לי יש ילדה בכיתה א' ואני כל הזמן בדיון עם עצמי עד כמה לדבר על עניין הלבוש. אני מאד שמחה שהיום אפשר לקנות skorts בארץ (ב-children's place). אני חושבת שבכיתה א' אפשר לדבר על כך שנאות שלא כל העולם יראו לנו את התחתונים ומאידך, קשה וגם לא צריך לבקש מילדה בת 6-7 לשבת כמו ליידי אנגליה.
    בעניין קוד לבוש בביה"ס – אני חושבת שיש מקום לקוד כזה גם לבנים וגם לבנות. במקומות שונים יש להתלבש בצורה שונה. כשאני בעבודה אני לא מתלבשת באותה חופשיות כמו שאתלבש בששי בבוקר שאני פוגשת חברים. אני יודעת שהחברה הישראלית לא כ"כ מאמינה בזה, אבל כמי שבאה מבית אמריקאי, אני לגמרי חושבת כך.

    אהבתי

  8. יוני הגיב:

    "ילדה בת שש אינה אובייקט מיני״

    ובכן, דבר בשם עצמך!
    יש כאלה שבשבילם כן… 😉

    אהבתי

  9. ילדה בת 6 לשעבר הגיב:

    דרור שלום,
    בבקשה אל תיתן לשוויוניות שלך לעוור את עיניך.
    החצאית קצרה מדי למציאות בה אנחנו חיים כיום.
    מאז ומעולם היו סוטים (גם בשנות ה – 50), אבל לא היתה החפצת נשים גרפית כמו היום ולא היתה כמות כזו של אנשים שיושבים מול פורנו באינטרנט.
    חינוך מגדרי לא יועיל אם הילדה שלך (חס וחלילה) תצטרך לעמוד בתקיפה מינית.
    שיעורי הגנה עצמית והנהגה שלך את בתך לגבי סודות טובים וסודות רעים – אולי כן.
    תודה על פתיחת הדיון בנושא.

    אהבתי

  10. motior הגיב:

    גם אני מסכים אתך… אני בהחלט נחושב שהתלמידים (והמורים) צריכים להגיע לבית הספר בלבוש "מכובד".
    משמעות "מכובד" נתונה לפרשנות, אבל צריכה להיות דומה לבנים ולבנות.

    אהבתי

  11. יעלה הגיב:

    אז אולי הגיע הזמן שיחזירו את התלבושת האחידה למוסדות החינוך ולו רק כדי שהלבוש יהיה מכובד ומכבד את המוסד בו הם לומדים ?
    ואחר הצהרים, שכל אחד יצא מביתו במיטב מחלצותיו וא-ז אפשר יהיה להחזיר את האחריות ההורית, מה שאבד ל-90% מהורי מדינת ישראל כבר מזמן.

    ובלי קשר למה שאמרתי קודם (ואני באמת מאמינה בזה), היות ולא קיים היום קוד לבוש בבתי הספר, הבנות באמת צריכות למחות א-בל מצד שני גם הבנים צריכים לקום ולאמר שלא לכל אחד בראש, כשהוא רואה בת במכנסיים קצרים, ישר מתחילים לפעול גלגלי ה"אנס בפוטנציה"…

    אהבתי

  12. אורלי הגיב:

    אני אף פעם לא מגיבה לפוסטים אבל כל כך קלעת שלא יכולתי להתאפק.
    הילדה שלי בת חמש וחצי בגן חובה. כבר משנה שעברה בגיל ארבע ביקשו לשים מכנסיים קצרים מתחת לחצאית. כששאלתי למה ענו לי "אם את לא רוצה לא צריך"
    אני כמובן לא אנהל מלחמות על גב הבת שלי אבל נראה לי קצת מטורף הפחד הזה שחס וחלילה יראו לילדה את ה"פושפוש". מעניין שאף אמא אחרת לא חשבה שזה מוזר לראות בילדות בנות 4 אובייקט מיני… מצד שני אפשר לראות את כל השמלות ןהביקיני שהאמהות האלו מלבישות לבנות שלהן… זה מה שנקרא "סטנדרט כפול"

    אהבתי

  13. מגי הגיב:

    איזו טהרנות התחסדות וצדקנות. כך מכינים ילדה לצרות. למה?

    אהבתי

כתיבת תגובה