ז׳ה טם איי לאב יו טרמינל – טיול רכבת לנמל התעופה

נוסעים לנמל התעופה. טיול נהדר ליום חופש

הילדים מטפסים על הקירות בבית? משגעים אתכם שהם רוצים לצאת לבלות ואין לכם כוח? הנה הצעת טיול קלה וזולה, שתעביר לכם ולילדים כמה שעות של כיף, הנאה וחוויות בלתי נשכחות, במחיר זול יחסית.

חול המועד פסח הגיע, עונת הפקקים והזבובים, הפארקים המפוצצים ואתרי הנופש ההומים מאדם. כל הסיבות בשבילי להישאר בבית. בכל מקרה, אי אפשר להישאר בבית לנצח, אז היום החלטנו לעשות טיול ברכבת לנמל התעופה בן גוריון. הרעיון שייך לאחותי, שכבר עשתה זאת עם הילדים. בעקרון – לוקחים רכבת לנמל התעופה, יורדים ברכבת שם, מבלים שעה – שעה וחצי בנמל, בבית הנתיבות, בקניון שחקים, מסתכלים על מטוסים ממריאים, אוכלים משהו, קונים משהו וחוזרים ברכבת הביתה. יש משהו מנצח בשילוב של רכבת-מטוסים-אוכל-קניית מזכרות, שהופך את היום הזה ליום בלתי נשכח, והכל במחיר סביר יחסית.

יצאנו בבוקר לתחנת בית יהושע הסמוכה לביתנו, רכשנו כרטיסים לנמל התעופה בן גוריון ועלינו על הרכבת לתל אביב. בדרך שיחקנו בדמקה (היא ניצחה אותי) ודר מילאה דפים בחוברת העבודה שלה:

דר מנצחת אותי בדמקה

הגענו לתחנת תל אביב מרכז, ושם החלפנו רכבת למודיעין, שעוברת דרך נמל התעופה. עלינו לרכבת, שהיתה בתחילה די עמוסה עד שהתרוקנה בתחנת ההגנה בתל אביב.

סלפי בתחנת תל אביב מרכז

מתל אביב המשכנו לנמל התעופה. הדרך עוברת בין הנתיבים של כביש מספר 1, ואז מגיעים לשוס הגדול – הרכבת יורדת למנהרה מתחת לכביש מספר 1, והרכבת שבה ועולה אל פני השטח סמוך לנמל התעופה.

נכנסים למנהרה. נרשמה התרגשות

כשהרכבת עולה, מתחילים לראות מסלולי נחיתה ומטוסים, מה שתורם להתרגשות. הגענו לתחנת הרכבת בטרמינל 3, עלינו במדרגות הנעות למעלה והרגשנו קצת כמו תיירים. יש ניחוח נהדר של חו״ל ברגע שנכנסים לבית הנתיבות. חו״ל ב-28 ש״ח של כרטיס.

טרמינל 3. כמעט כמו לטוס לחו״ל

נכנסנו לקניון שחקים. אותו קניון כושל שהיה אמור, לפי המתכננים של טרמינל 3, להיות מוקד משיכה לאנשים שלא טסים לחו״ל ויבואו לבקר בנתב״ג. נשארו שם כמה חנויות של הזכיינים של הדיוטי פרי, שמחויבים, ככל הנראה, להחזיק שם חנויות גם במחיר הפסד. נכנסנו לחנות סטימצקי וקנינו מזכרות של ישראל, כאילו שהיינו תיירים שעומדים לשוב לארץ מולדתם. דר בחרה כדור זכוכית של ירושלים עם שלג. המחירים – מחירים של שדה תעופה, אבל מה יש לעשות. אפשר לשבת בפיצה האט, אבל לא עשינו זאת בגלל שהפיצות הכשרות לפסח לא נראו אטרקטיביות.

קונית מזכרות מישראל. כמו תיירים

קונית מזכרות מישראל בסטימצקי. כמו תיירים, גם המחירים

לאחר מכן ישבנו על המרפסת של ״שחקים״ וצפינו במטוסים הממריאים והנוחתים. כמאמר המשורר ״זה עושה לי טוב לראות מטוס גדול ממריא דרך דמעה שקופה״. דר, מאז שהיתה קטנה, אוהבת להסתכל על מטוסים ולנסות להבחין בין הסוגים והגדלים השונים. צפינו במטוסים השונים, בקרוניות הנושאות מזוודות ומטען, באוטובוסים שמסיעים נוסעים. היה מעניין מאוד.

מטוס גדול ממריא דרך דמעה שקופה

אחרי שממצים את הביקור בנמל התעופה אפשר להתחיל לחזור בחזרה ברכבת. אנחנו בחרנו להתקשר לסבתא ולאכול אצלה את ארוחת הצהרים. בכל מקרה, היה יום מלא חוויות נהדרות, גם לי וגם לדר. בילוי של חופש במחיר סביר ובלי בלגן, פקקים ודחיפות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה טיולים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

10 תגובות על ז׳ה טם איי לאב יו טרמינל – טיול רכבת לנמל התעופה

1. motior הגיב:

רעיון מצוין! כשהילדים שלי היו קטנים לקחתי אותם ברכבת לקניון עזריאלי והם נהו, אבל שדה התעופה עדיף.
    בדילחם הנוכחי הם מעדיפים גם לעלות על מטוס 🙂

2. חן הגיב:

רעיון ממש שווה, גיל יאמץ ויקח את הילדים מחר 🙂 בזמן שאני אהיה שוב בעבודה…

3. רות. הגיב:

דר

4. volcman הגיב:

אחלה רעיון 🙂
    אפשר לעשות משהו דומה, ולנסוע ברכבת למדעטק בחיפה.

5. חוטהשני הגיב:

אנחנו כבר חשבנו על הרעיון הזה בעבר 🙂 אבל לא בצענו אותו עדיין בעיקר בגלל הבעיה שלרוב (גם אני על הקו שלך…) צריך להחליף רכבת בתל אביב ואני שונאת החלפות רכבת.
    לדעתי זאת גם הסיבה שהקניון שחקים לא הרקיע עד היום. אם היו יותר רכבות לנמל ללא צורך בהחלפה הרבה היו חושבים על טיול בנמל/קניון שחקים (כי יש אוירה של חו"ל בקניון כזה…) מאשר בקניון עזריאלי הפחות מרשים… (בעיני רבים הוא אפילו מזעזע והסיבה שרבים מגיעים אליו היא בעיקר הקרבה שלו לתחנת הרכבת…)

אהבתי

6. פינגבאק: הצעה לבילוי זול עם הילדים באוגוסט – ביקור בחנות איקאה | אב במשרה מלאה

7. תושיה הגיב:

למדעטק אפשר להגיע גם בכרמלית וזו עוד חוויה לילדים. יורדים ברכבת חיפה מרכז השמונה, הולכים ברגל עד תחנת הכרמלית בכיכר פריז, ונוסעים כמה תחנות עד תחנת מסדה, משם כמה דקות ברגל ואתם במדעטק