העולם של רוני דניאל

עשיתי לי מנהג לפני כמה שנים, להפסיק לצפות בערוצים המסחריים בטלויזיה, בעיקר ערוץ 2 וערוץ 10. הפרסומות האינסופיות, הריאליטי, הצעקנות והתוכן השיווקי פשוט עשו לי רע. עוד תכנית שאני מתעב בפרט זה "אולפן שישי", שבו מתכנסים גברי חברת החדשות לברברת אינסופית ולעיסת ענייני השבוע החולף.

לכן לא צפיתי במופע האימים של רוני דניאל, אותו סא"ל מתוסכל שהפך להיות פרשן צבאי הרואה עצמו מפקד גייסות חדשות ערוץ 2, שטען שלישראל אסור בתכלית האיסור להתנצל על אירועי המשט הכושלים בפני טורקיה ותקף את ערד ניר על התבוסתנות וההתרפסות שלו בפני הטורקים. נחשפתי לויכוח הזה רק לאחר קריאת ביקורת הטלויזיה של "הארץ" ביום ראשון.

בעולם של רוני דניאל אנחנו מוקפים אויבים, המתחזים לידידים, שרק מחכים לנימה של התנצלות בקולנו כדי לדרוך על כבודה האבוד של מדינת ישראל ולפגוע ב"הרתעה" שלה מול "בנק המטרות" ו"היחסים האסטרטגיים באזור" מול "תשתית ארגוני הטרור", הזוממת להשמידנו ולהשפילנו עד עפר. רק אם ניתן לו, לרוני, את הפיקוד על המדינה, והוא יסדר הכל. בעולם של רוני דניאל הערבים מבינים רק כח, "המזרח התיכון מתנהל לפי חוקים אחרים, הכבוד הלאומי משמש מרכיב בסיסי ב"כח ההרתעה" ובכלל הם התחילו אז הם צריכים להתנצל. הכל עובר עליך וקקה בידיך, ממש גן ילדים מזרח תיכוני. "אתה יכול להתכופף, אני לא", הוא סנט בערד ניר. "האזרח הזה", חשב לעצמו דניאל, "לא מבין בבטחון וצבא ובא ללמד אותי על בטחון לאומי, צוציק חצוף".

כותב שורות אלה, שכבר גילה בעבר תבוסתנות קשה אל מול אויבנו בניכר, לא מבין מה בדיוק איזו שואה אומר להתחולל אם נעז להתנצל על אירועי המשט, שאם נודה על האמת, הסתיימו בכשלון ובמפח נפש גם מבחינתנו. מי שהורה לשלשל חיילי שייטת לספינה צריך לשאת באחריות. הרי נפלנו למלכודת הזו ואנחנו מסרבים לצאת ממנה בטענה שהגאווה הלאומית שלנו לא מאפשרת לנו להתנצל בפני טורקיה על ההרג המיותר של אזרחיה. אז נכון, ההרוגים לא היו מחובבי ציון ולא צפויים להשתתף בקונגרס הציוני הבא, אבל עדיין טעינו בשיקול הדעת, ועלינו להתנצל.

גם אם ראשי המדינה סבורים שלא טעינו בשיקול הדעת, מבחינת האינטרס הישראלי עדיף כאן להתנצל. מדובר במדינה שיש לה חוזים צבאיים עם ישראל, שלמרות ההתקררות ביחסים בשנים האחרונות היא עדיין בעלת ברית אסטרטגית שלנו כאן במזרח התיכון. אז נמחל על כבודנו האבוד, ונתנצל. לא יקרה אסון, רוני דניאל עדיין ישאר בבונקר. אולי עדיף שישאר שם ולא יצא.

אני זוכר התבטאויות של רוני דניאל בשנות האינתיפדה, שרק אם ניתן לצה"ל עוד יד חופשית בשטחים וניתן לצה"ל לנצח, אז נוכל לנצח את האינתיפדה. זוכרים מה יצא מזה? עוד כמה אוטובוסים שהתפוצצו. עוד נצחון כזה ואבדנו.

פוסט זה פורסם בקטגוריה ביקורת התקשורת, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

7 תגובות על העולם של רוני דניאל

  1. יונית הגיב:

    שיתנצלו ויחלקו את כספי הפיצויים כמו שמחלקים תוספות שכר לרופאים, לשוטרים, למורים ולעו"סים.
    אני גם לא מבינה מה הענין הגדול, הרי אפשר להגיד סליחה באלף ואחת צורות.
    פשוט התנשאות פטריארכלית צבאית טיפוסית.
    עצוב
    יש לנו כל כך הרבה מה להפסיד בעניין הזה,
    ולא, אני לא מדברת על הקלאבים של הכל כלול.

    אהבתי

  2. אחד הגיב:

    אתה טועה וחבל שאתה מטעה אחרים.
    חיילי השייטת הגיבו כפי שהגיבו רק מתוך אקט של הגנה עצמית. אם לא היו תוקפים אותם,
    הם לא היו מגיבים ככה (להזכירך, הם השתלשלו לסיפון עם רובי צבע / רובים לפיזור הפגנות).

    אין שום סיבה להתנצל בפני חבורת טרוריסטים שבאה מוכנה לקרב, מתוך כוונה ברורה להכנס
    לעימות אלים. אין לי שום צורך להתנצל על תוצאות העימות. אין לי שום צורך להתנצל על זה שלוחמי
    השייטת טובים יותר. אני יודע שהצד השני לא היה מתנצל אם היו נהרגים לוחמי שייטת. להיפך. הוא
    היה מתבשם "מההישג".

    בחיי שלא ברור לי איך אפשר בכלל לחשוב על התנצלות. ולא, כסף זה לא הכל בחיים, קלאב-הכל-
    כלול-בפנים זה לא הכל בחיים. ארדואן קיבל החלטה אסטרטגית להתנתק מישראל, והוא פשוט מממש
    אותה (להזכירך, הוא עזב באמצע שיחה עם פרס (!!) הרבה לפני אירועי המרמרה).

    אהבתי

    • דרור כהנוביץ' הגיב:

      אני טוען שהטעות היא ששלחו את חיילי השייטת לשם. אפשר היה לנטרל את המשט האומלל הזה בדרכים הרבה פחות אלימות, ולהוציא בעדינות את האויר מהבלון הזה במקום לגרום לפיצוץ.
      מי אמר שצריך חיילי שייטת להשתלט על אוניה עם כמה אנשים וסכינים? עובדה שאחרי המשט ישראל פתחה את המצור על רצועת עזה ומאפשרת להכניס סיוע לרצועה, אז למה בדיוק היה צריך את הפעולה המיותרת הזו מול הטורקים?

      אהבתי

      • נילי הגיב:

        לזה אני מסכימה מאד.
        אני זוכרת שישבתי מול הכותרות אז ושאלתי את עצמי אם הם נפלו על הראש

        אהבתי

  3. נילי הגיב:

    מצד אחד אני מסכימה איתך שביחב"ל, כמו בכביש, טוב להיות חכם מאשר להיות צודק (ואני בכלל לא נכנסת כאן לשאלה מי באמת צודק ומה בדיוק קרה שם כי זה לא משנה)
    אבל האמת היא שגם אם ביבי וליברמן יבואו לנשיא טורקיה, יפלו אפיים ארצה וינשקו לו את הרגליים, זה לא ישנה שום דבר. מהרגע שהוא נבחר הוא עשה כל מה שהוא יכול כדי לנתק את היחסים איתנו, ועוד לפני שהוא נבחר הוא דיבר על זה שישראל היא הביצה הסרוחה של המזה"ת.
    אין ספק שהממשלה שלנו עשתה כל טעות אפשרית ביחסים שלנו עם טורקיה, אבל ממשלת טורקיה רק חיכתה לרגע בו היא תוכל לשבור איתנו את הכלים

    אהבתי

    • LioraG הגיב:

      לחלוטין
      כל הסיפור הזה הוא טרמפ שתופסת ממשלת טורקיה כדי להתקרב לאיראן ולהתרחק מאיתנו
      זו מדיניות מוצהרת או כמעט מוצהרת של ארדואן
      ומאד חבל שכך
      בלי קשר להתנצלות שצריכה או לא צריכה להגיע..

      אהבתי

  4. יעל הגיב:

    אם היינו שומעים ל / בקולו של רוני דניאל, כבר מזמן היינו טמונים כולנו באיזה בונקר בתחתית האוקיינוס שהצונאמי הגדול שהוא מטיל עלינו חדשות לבקרים יחלוף מעלינו ואנחנו נמשיך משם והלאה כאילו לא היה דבר וחצי דבר…
    (יצא משפט אחד ארוך ו… מייגע משהו…)
    והמשט – גם אני חושבת שהפעם עברנו את גבולות הטעם הטוב.
    אם תפקידם של חיילי שייטת הוא לעצור משטים כאלה, אז מי עושה את ה"עבודה" הקשה ה'אחרת'…?!

    אהבתי

כתיבת תגובה